Reklamasjonstakst
Reklamasjonsrapporten er i prinsippet en tilstandsrapport hvor oppdraget er å foreta en vurdering av reklamerte forhold ved eiendommen i forbindelse med eierskifte.
En reklamasjonsrapport kan også benyttes om det er utførte arbeider ved for eksempel ny oppføring av bolig eller andre bygningsmessige arbeider som ikke lever opp til forventningene.
Oppdraget går ut på å vurdere de reklamerte forhold på stedet samt tilgjengelig teknisk dokumentasjon. Reklamasjonsrapporten omfatter ikke vurdering av de juridiske sidene i saken, og vurderer kun de forhold som det er reklamert på.
De økonomiske konsekvenser av reklamasjonen beregnes med utbedring til referansenivået dersom det konstateres et negativt avvik. Det gjøres fradrag for evt. forbedringer som følge av at levetider på bygningsdeler forlenges eller at tilstanden på bygningsdeler blir fornyet.
Bodø Boligtakst og Kontroll AS – din Partner for Pålitelig Taksering!